Asi ne hned na první dobrou, ale krůček po krůčku se to dá zvládnout. Nabízíme návod, jak na to.
Když váš čeká důležitý úkol a nevíte, kde začít, tak je třeba srovnat si priority v čase.
Této technice se říká obecně time-management. Expertů a metod, jak zvládnout svůj čas a vyhnout se prokrastinacím je opravdu mnoho. Věnovat se jim nebudu, znám lepší experty. Chci jen vyzdvihnout pár obecně platných faktů. Při plánování své práce na ně prostě jen pro začátek myslete.
• Času máme každý stejně. Den má 24 hodin. Natáhnout se nedá.
• Pracovitost není totéž co výkonnost. Pracovat dlouho efektivní není.
• Po hodině intenzivní práce ztrácíme koncentraci a potřebujeme přestávku. Úžasných deset minut.
• Když nestíháme, je to z 90 % naše vina.
• Způsob, jakým si řídíme čas, je odrazem naší pracovní osobnosti. To nám vymezuje náš pracovní model.
• Pracovní model určuje způsob, jak řídíme svůj čas.
• Každý z nás máme jiné biologické a psychické dispozice, jsme jiný pracovní typ. Stačí si uvědomit, kde jsou moje plus a mínusy. Zeptejte se sami sebe: soutěžím nebo spíš přemýšlím? Umím poslouchat nebo chodím rychle?
• Platí Paretovo pravidlo 80:20: 20 % úsilí produkuje 80 % efektu. Například 20 % zákazníků přináší 80 % obratu.
Zapamatujte si proto následující, avšak přiznávám, že i mně samotné to ne vždy funguje:
Nepracujete tvrději, pracujete rychleji. Mám s tím sama problém, pracuji rychle, leč jen občas efektivně.
Minimalizujte činnosti, které nejsou ziskové. Ne, že bych to uměla a že by mi to vždy šlo.
Dělat správné věci je důležitější než dělat věci správně? Jenže, co je vlastně správné?
Odlišujte naléhavé od důležitého, protože naléhavé není vždy důležité? Když ztratím hlavu, umím to vůbec rozeznat?
Nebojte se říci „ne“ a říkejte „ne“ konstruktivně. Moc to dodnes neumím.
Sestavte si svůj seznam priorit. Přepisuji každý týden a mám pocit, že nic neubývá.
Jojo, tipů by bylo. V rámci konference GetConnected 2022 - Splň si svůj sen je zájemcům otevřený prima workshop s Honzou Kocmatou z NN. Stačí se přihlásit a věříme, že si se svým časem poradíte napříště už lépe. Honza vám ukáže, jak se dají i velké projekty naplánovat a zvládnout. Honza má za sebou zkušenosti s vedením IT týmů a s projektovým řízením. Je zastáncem neustálého osobního rozvoje a v posledních letech pomáhá najít tu správnou cestu v oblasti seberozvoje i ostatním kolegům z NN. Své letité zkušenosti s prioritizací vám předá na praktickém workshopu, který vám pomůže určit si priority a naplánovat svůj čas.
CHCI SVŮJ LÍSTEK NA KONFERENCI
A pak už stačí si správně rozvrhnout čas a své možnosti. Vyhnete se tmavým kruhům pod očima. Tedy pokud jste skřivan. Pokud jste sova, nemusí vás strašit denní světlo.
za CareerMarket, Karolina
job seekers involved
employers
scientific positions
years of experience