Herní design na FAMU

Od 1. března do 15. dubna můžete podávat přihlášky do nového magisterského programu, zaměřeného na vývoj počítačových her. Co má umět správný herní designér?

Takový člověk vymýšlí, jak bude samotná počítačová hra vypadat. Navrhuje její náplň a cíl, herní mechaniky a také příběh. Je zodpovědný za to, jak budou vypadat jednotlivé úkoly, co se v nich bude dít, a na starosti má i dialogy − musí vymyslet nebo se alespoň podílet na scénáři. V menších herních studiích je designér tím člověkem, který by ve filmové branži odpovídal režisérovi. Je garantem zážitku, jaký si člověk z hraní videohry odnese. Budoucí designér bude umět pracovat v malém i větším týmu. Bude umět vytvářet základy programování, ale také komunikovat s programátory při vývoji komplexních her.


Součástí studia bude také tzv. CSR - uvědomění si určité společenské odpovědnosti. Herní designéři vytvářejí hry, které mohou hrát tisícovky až miliony lidí po celém světě. Je třeba si být vědom jistých úskalí, jako je například potenciální závislost na hraní nebo vyobrazování násilí. Studenti budou tedy vedeni k tomu, aby si uvědomili, jak mají silný nástroj v ruce, kterým mohou nějaký způsobem ovlivňovat masu lidí, a je tedy potřeba s ním pracovat odpovědně.
 

Studium bude zahájené počátkem zimního semestru v akademickém roce 2021/2022, tedy letos v říjnu. Přijímací zkoušky budou v květnu a červnu. Koordinátor programu, Jaroslav Švelch, počítá se sedmi studenty v plném programu, ačkoliv se očekává zájem násobně větší.


Co vás na přijímačkách čeká? V prvním kole zašlete soubor materiálů, který musí obsahovat dvě praktické práce, z nichž jedna je koncept vyprávěcí hry pro mobilní telefony a druhá je koncept libovolné videohry ve formě prezentace. Uchazeč by měl svými slovy vyprávět, o čem ta hra je, a bude se nás snažit přesvědčit o tom, že je zajímavá. Následuje teoretická část, ve které uchazeči rozeberou konkrétní počítačovou hru. Pak pošlete životopis a motivační dopis o tom, proč chcete obor studovat, a také portfolio stávajících uměleckých projektů.


V ČR aktuálně působí 110 společností zabývajících se vývojem počítačových her. Drtivá většina z nich jsou české, kdežto pobočky zahraničních herních studií tvoří v Česku jen devět procent trhu. Zaměstnáno bylo v r. 2019 v herním průmyslu 1750 pracovníku, ale 60 % firem hledá další vývojáře. Více než polovina vývojářských studií zaměstnává alespoň jednoho cizince, převážně z členských států Evropské unie, a celkový podíl pracovníků ze zahraničí v herních firmách tvoří 29 procent.Mezi nejznámější česká herní studia patří Bohemia Interactive (Arma), Warhorse Studios (Kingdom Come), SCS Software (Euro Truck Simulator 2) nebo Amanita Design (Machinarium).
 

Zdroj

Více o programu

O zrodu programu si poslechtěte i na Rádiu WAVE.

 

Herní design na FAMU

Zpět na přehled novinek

Získejte praktického průvodce zdarma

ZAREGISTRUJTE SE

Ozvěte se a ptejte se nás


Odesláním souhlasím se zpracováním mých osobních údajů společností Medicomp s.r.o. v souladu s Nařízením EU o ochraně osobních údajů.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

2047+

zapojených uchazečů

1858+

zaměstnavatelů

2357+

vědeckých pozic

16+

let zkušeností

TOPlist